Pomoc psychologa

Pomoc psychologa Naszą pomoc psychologiczną dzielimy na dwie główne grupy terapii: terapię indywidualną i zajęcia grupowe. W grupach terapeutycznych pracujemy m. in. z rodzicami dzieci nadpobudliwych, dziećmi które mają problemy z funkcjonowaniem społecznym i emocjonalnym oraz młodzieżą szkół gimnazjalnych pomagając im rozwijać umiejętności interpersonalne i intrapsychiczne. W ramach warsztatów rozwojowych dotykamy obszarów relacji damsko-męskich, wychowania dzieci, asertywności oraz nawet wypalenia zawodwego.


Prowadzimy również warsztatów dal rodziców, ktorych celem jest:
  • nabywanie umiejętności radzenia sobie z trudnym zachowaniami dziecka,
  • pomoc w zaakceptowaniu dziecka i oddzielenia cech dziecka od jego trudnych zachowań,
  • kształtowanie nowych umiejętności konstruktywnego komunikowania się w rodzinie,
  • wprowadzenie zmian w systemie wychowawczym,
  • urealnienie oczekiwań rodziców stawianych dziecku,
  • praca nad przekonaniami rodziców dotyczących ich samych (np. "bycia dobrym,a złym rodzicem").

Grupa liczy maksymalnie 12 osób. Składa się z 12 spotkań. Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu i trwają 90 minut. W trakcie poszczególnych spotkań elementy psychoedukacji łączone są z ćwiczeniem konkretnych metod behawioralnych.

Psychoterapia

  • 1.
    "CZUJESZ TAK, JAK MYŚLISZ" - program skierowany jest do uczniów szkół podstawowych (II etap edukacyjny), którzy mają problemy z funkcjonowaniem społecznym i emocjonalnym. Składa się z 10 spotkań. Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu i trwają 90 minut. Grupa liczy maksymalnie 10 osób. Podczas zajęć wykorzystywane są następujące metody pracy: dialog terapeutyczny, psychodrama, rysunek, praca indywidualna i w grupie, zabawa oraz relaksacja.
    Psychoterapia dla dzieci,w ramach tego programu, opiera się na głównych założeniach
    terapii poznawczo - behawioralnej
    . Jego głównym celem jest wzmacnianie samoświadomości, ułatwienie lepszego samozrozumienia i doskonalenie samokontroli wśród uczestników dzięki odpowiednim umiejętnościom poznawczym i zachowawczym. Interwencje terapeutyczne skupiają się na „tu i teraz”, odnoszą się do bieżących problemów uczestników, bez zgłębiania i analizowania ich genezy. W trakcie poszczególnych zajęć dzieci uczą się dostrzegania związku pomiędzy swoimi myślami, uczuciami i zachowaniami. W tym celu nabywają umiejętność rozpoznawania automatycznych, negatywnych myśli i przekonań na swój temat oraz prowadzenia wewnętrznego monologu typu „poradzę sobie”, myślenia z uwzględnieniem konsekwencji. W zakresie emocji uczą się rozpoznawania i nazywania doświadczanych stanów emocjonalnych oraz ćwiczą nowe sposoby radzenia sobie z różnymi afektami. Podczas eksperymentów behawioralnych, w bezpiecznych warunkach, ćwiczą nowe umiejętności i alternatywne, konstruktywne sposoby zachowania się w trudnych dla nich sytuacjach.
    W efekcie podjętej pracy uczestnicy mają dysponować stabilną samooceną, w sposób akceptowany społecznie wyrażać swoje potrzeby i emocje, empatycznie reagować na innych oraz panować nad impulsami.
  • 2.
    "POZNAJ, ZROZUM, ZAAKCEPTUJ" - program skierowany jest do młodzieży szkół gimnazjalnych, którzy mają problemy z funkcjonowaniem społecznym i emocjonalnym. Składa się z 11 spotkań. Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu i trwają 90 minut. Głównym celem psychoterapii młodzieży jest rozwijanie ich umiejętności interpersonalnych i intrapsychicznych. Uczestnicy doskonalą własne zdolności komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, uczą się przyjmowania odpowiedzialności za własne postępowanie. Proponowane ćwiczenia stwarzają dogodną możliwość uczenia się i działania w ramach grupy. Zajęcia poszerzają samoświadomość uczestników w zakresie potrzeb i emocji. Rozwijają ich naturalną kreatywność oraz pozwalają na zgłębianie wiedzy w oparciu o własne doświadczenie. Grupa liczy maksymalnie 10 osób. Podczas zajęć wykorzystywane są następujące metody pracy: dialog terapeutyczny, psychodrama, rysunek, metafora, trening interpersonalny, relaksacja i wizualizacja.
  • 3.
    "ŚMIAŁYM KROKIEM KU INNYM" - warsztat dla dzieci i młodzieży realizowany dla dwóch grup wiekowych od 11-15 i 14-17 lat. Pozwala na kształtowanie kompetencji interpersonalnych wszystkim tym, którzy doświadczają trudności związanych z niską samoocena i lekiem społecznym. Poszczególne spotkania pomagają lepiej poznać siebie, uwierzyć we własne możliwości, poczuć siłę potrzebną do przełamywania trudności. Dzięki wiedzy dotyczącej mocy pozytywnego myślenia, radzenia sobie ze stresem czy technik asertywnych uczestnicy o wiele lepiej funkcjonują w relacjach społecznych poprawiając jakość swojego życia.
X

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Korzystając ze strony wyrażacie Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Na naszej witrynie mogą być używane dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe. Te pierwsze pozostają na Państwa urządzeniu jedynie podczas korzystania z Naszej strony. Ciasteczka stałe pozostają na Państwa urządzeniu tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu kiedy zostaną usunięte.
Akceptuje cookie
Polityka plików Cookie